تولید محتوا الکترونیکی
08
آوریل

تولید محتوا الکترونیکی تخصصی

در بازار رقابتی کسب و کارهای اینترنتی، تولید محتوا حرف اول رو میزنه و به واسطه همین نیازه که شرکت های تولید محتوای الکترونیکی مختلف سعی می کنند تا بهترین خدمات رو به مشتریانشون بدن.

تولید محتوای الکترونیکی چیست؟

محتوای الکترونیکی مفهوم گسترده ای داره و بطور کلی به هر محتوایی که از طریق رایانه قابل دیدن و انتقال باشه گفته میشه. یک شرکت تولید محتوای الکترونیکی تلاش میکنه تا با طراحی یک الگوی خوب مشتری رو به هدف برسونه.

مراحل تولید محتوای الکترونیکی

  1. طراحی که به معنی آماده سازی محتواست.
  2. تولید اجزای مورد استفاده در تولید محتوا
  3. جمع بندی که خود شامل تهیه ویدیو و عکس و صدا میشود.
  4. انتشار محتوای آماده شده

ما در شرکت تولید محتوا الکترونیکی کانتونا میکوشیم با ارائه یک استراتژی قوی و برگزاری جلسات گفتگو با مشتریانمون، نیازهای کسب و کار آنها را بشناسیم و بعد از تولید محتوا آن را آنالیز کنیم.

آنالیز محتوا به معنی انتخاب یک محتوای خوب برای مخاطب درسته. زمانی که دلیل نیاز یک کسب و کار به محتوا را متوجه می شویم و گروه مخاطبان آنها را شناسایی می کنیم، وقت آن می رسد که محتوای خود را آنالیز کنیم.

مهم نیست که محتوای الکترونیکی ما چقدر خوب طراحی شده باشد، اگر این محتوا ارزشی را برای مخاطبانش به همراه نداشته باشد، می شود گفت ارزشی ندارد. به همین دلیل این گام از کار تولید محتوا بسیار مهم است.

بخشی از تولید محتوا که شاید دور از چشم مانده باشه استفاده از تصاویر جذاب و مرتبط در کنار متن است. یک شرکت تولید محتوای الکترونیکی باید تلاش کند تصاویر با محتوا و مرتبط با متن تولید شده طراحی کند چرا که در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد. استفاده از یک استوری برد و یا همان داستان مصور به هماهنگی بین متن و تصویر عنصرهای دیگر تولید محتوا کمک زیادی می کند. این کمک میکنه تا مخاطب وقت خود را برای خواندن تمام مقاله و پیش بینی اینکه این مقاله به او کمک میکنه یا نه تلف نکنه و با نگاهی سریع به تصاویر متوجه داستان کلی بشه.

شرکت تولید محتوا الکترونیکی

ابزار های تولید محتوا الکترونیکی

  • تولید متن با استفاده از Acrobat reader ،PowerPoint ،Presenter صورت می گیرد.
  • در تولید عکس از SnagIt ،Photoshop ،photoimpact استفاده میشود.
  • ساخت انیمیشن با Flash ،Swishmax ،Captivate قابل انجام است.
  • برای ساخت اسلاید از PowerPoint ،Captivate ،Director استفاده می کنیم.
  • ساخت لوگو با Xara3D, Flash انجام میشود.

مهم ترین نکات در تولید محتوا الکترونیکی

چه سرنوشتی برای محتوای الکترونیکی تولیدی‌تان پیش بینی می‌کنید؟ جذب مخاطب یا خاک‌خوردن؟

روی موضوعات پر طرفدار و جذاب دست بگذارید. موضوعاتی که آموختنش نیاز مردم است. یادتان باشد برای در و دیوار محتوا تولید نمی‌کنید. مخاطبتان کیست؟ برای چه قشری ویدئو می‌سازید؟ اصلا نگاه می‌کنند؟ ویدئوی آموزشی دیدن به درد آنها می‌خورد؟

هر وقت حال داشتم را بگذارید کنار

چارت زمانی داشته باشید و برای خودتان مشخص کنید هر ویدئو را چه تاریخی تولید خواهیدکرد. طوری نشود جوگیر شوید و چهار تا ویدئوی اول را توی سه روز تولید کنید بقیه‌اش بماند برای سال‌ها بعد!

آقای حیاتی نباشید

درست است شما معلمید اما نیازی نیست گوینده اخبار هم باشید. لحن صمیمی داشته باشید. هر از گاهی شوخی هم جواب می‌دهد.

استودیو را کلاس درس کنید

اگر قصد دارید در محتوای تولیدی صدا و تصویر( یا فقط صدا )خودتان یا شخص دیگری باشد. به استودیو و تجهیزات فیلمبرداری و صدا‌برداری نیاز دارید. دست به جیب شوید!

هر نکته جایی و هر نرم‌افزار مکانی

با توجه به نوع مخاطب و جایی که قصد انتشار ویدئو را دارید، فناوری مورد نیازتان را انتخاب کنید. مثلا نرم‌افزارهایی که برای تولید ویدئوی ورزشی به کار می‌روند با ویدئوی مذهبی تفاوت دارد. پس نمی‌توان یک نرم افزار معرفی کرد و گفت برای هر تولید محتوای الترونیکی مناسب است.

  دل شکسته یا مال بر‌باد‌رفته؟ مسئله این است!

نمونه اولیه‌ای از محتوای تولیدی‌تان را تست کنید. از چند نفراز دوستانتان بخواهید محتوای تولیدی تان را ببینند و نظرشان را در مورد آن بگویند. اصرار کنید صادق باشند و فکر شکستن دلتان را نکنند.

خودکار قرمز دم‌دستتان باشد

با توجه به نظرات کسانی که نمونه اولیه محتوای الکترونیکی تان را امتحان کرده‌اند و همفکری تیم‌تان، نقاط ضعف نمونه اولیه را برطرف کنید.

محتوا را بفرستید برود پی بختش

محتوای تولیدی را منتشرکنید. از بازاریابی الکترونیکی غافل نشوید. سعی کنید شناخته شوید! از طریق سایت یا شبکه‌های احتماعی نظرات مخاطبتان را بررسی کنید. به سوال‌های آنها تا جایی که می‌شود پاسخ دهید. سعی کنید حس کنند این یک کلاس درس مجازی ست با آدمهای مسئولیت پذیر واقعی !

 

فراموش نکنیم که بخشی از محتوای الکترونیکی، تولید محتوا آموزشی هست که یکی از موضوعات جذاب و مهم این روزهاست. آموزش الکترونیکی مجموعه ای از متن و عکس و انیمیشن هاست که به ما کمک می کنند یک مبحث درسی رو آموزش بدیم.

یک شرکت تولید محتوای کانتونا محتوای تولید شده رو تجزیه و تحلیل میکنه و اون رو بهینه سازی میکنه و به مشتری ارائه میده. در نهایت بازخورد اعضای تیم و مشتریان مهم ترین بخش است. نظرات مشتریان رو قبل از ارائه نهایی بررسی میکنه و محتوا رو بر اساس اون نظریات تصحیح میکنه و در نهایت به مشتری تحویل میده.